Taller de OpenFrameworks con Arturo Castro en Telenoika

#1 por ignasi el 04/11/2013
Todas las tardes del 11 al 14 de Noviembre en el local de Telenoika en Barcelona, una gran oportunidad para profundizar en tus conocimientos de OF de la mano de uno de sus principales desarrolladores.

La inscricpión cuesta 50 €

Más información : http://www.telenoika.net/tallers/taller-opengl-amb-openframeworks

ahí nos vemos !!
Subir
#2 por ignasi el 04/11/2013
During this 4 days workshop we'll see the new paradigms of grapihcs programming using openGL through openFrameworks.

OpenGL

Traditional vs modern openGL
Transformation matrices
Shaders, Vbo, Fbo and other openGL objects
Performance advices
2D drawing with OF classes

C++ concepts

Object orientation
Templates

New classes in OF 0.8.0

ofParameter
ofxGui

Most people with experience with Processing or openFrameworks still use old methodologies that are usually slower and lead to a more disorganized code.
Even if the openGL syntax for this new elements is kind of complicated, using openFrameworksmakes it really simple to use .
Although at first not having some of the old functionality can seem complex, once we know how to use modern openGL it leads to better organized, faster and even easier code.

This workshop is oriented to people with some experience in Processing, openFrameworks or openGL. If you've never used openFrameworks it is recommended to assist to the "Introduction to openFrameworks" workshop.

Apart from this modern openGL ideas we'll see some c++ arquitectural concepts like OO and generic programming and a review of some new classes in the latest version of openFrameworks

Arturo Castro es ingeniero informático, artista, y profesor trabaja en el desarrollo de instalaciones interactivas, entornos virtuales y otros desarrollos creativos. Actualmente reside en Berlin.
Arturo es uno de los desarrolladores de la herramienta de código libre para programación creativa, openFrameworks junto con Theo Watson y Zach Lieberman.
Entre otros proyectos, ha colaborado desde 2009 con la empresa Reactable Systems en el desarrollo de la versión comercial de Reactable.
Está interesado en la filosofía open source no solo referida a software si no también en como estas prácticas se pueden trasladar a otros ámbitos en la sociedad.
Arturo estudio ingeniería informática, e imparte frecuentemente clases de programación creativa.
Subir
Respuesta rápida

Regístrate o para poder postear en este hilo